Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on wrz. 21, 2021 in Sport i fitness |

Ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni

Ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni

Generalnie odpowiedź, na pytanie ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni zależy od tego, ile jesteś w stanie poświęcić na to czasu i na ile dużo masz motywacji, żeby kontynuować systematycznie treningi.

To, jak często należy ćwiczyć, zależy od Twoich celów. W celu utraty wagi American College of Sports Medicine zaleca 30 minut ćwiczeń aerobowych o umiarkowanej intensywności przez pięć dni w tygodniu lub 60 minut ćwiczeń o dużej intensywności przez trzy dni w tygodniu.
W przypadku treningu siłowego ACSM zaleca dwa dni w tygodniu. A dla kondycji mięśni, ACSM zaleca dwa dni w tygodniu.

Dla kobiet, które chcą być zdolne do przebiegnięcia maratonu, American College of Sports Medicine zaleca trening trzy razy w tygodniu przez 15 tygodni. Dla mężczyzn, ACSM zaleca dwa lub trzy razy w tygodniu trening przez 16 tygodni.

Oczywiście zalecenia te mają zastosowanie tylko wtedy, gdy jesteś zdrowy, a nie gdy cierpisz z powodu kontuzji lub schorzenia.

Jeśli nie jesteś pewien, jak często ćwiczyć, zapytaj swojego lekarza. On lub ona będzie w stanie powiedzieć, czy jesteś wystarczająco zdrowy, aby to robić.

Ważna jest także ilość wykonywanych ćwiczeń. Jeśli dopiero zaczynasz, nie przesadzaj z ilością ćwiczeń.

Jeśli jesteś początkujący, American College of Sports Medicine zaleca nie więcej niż 30 minut aerobowej aktywności fizycznej dziennie. Jeśli jesteś średnio zaawansowanym lub zaawansowanym ćwiczącym, ACSM zaleca nie więcej niż 60 minut aerobowej aktywności fizycznej dziennie.
Nie musisz wykonywać tradycyjnych ćwiczeń aerobowych. Spacery, jazda na rowerze, taniec, pływanie, wiosłowanie, narciarstwo biegowe, wędrówki i aerobik to wszystko formy aktywności aerobowej.

Trening siłowy również opiera się na założeniu, że będziesz go wykonywać tylko przez około 30 minut dziennie.

ACSM zaleca dwa dni w tygodniu, a ACSM mówi, że kondycja mięśni powinna być wykonywana dwa dni w tygodniu.

Kobiety, które trenują do maratonu, powinny wykonywać trzy ciężkie treningi tygodniowo przez 15 tygodni, jak mówi ACSM. Mężczyźni powinni robić to samo, ale przez 16 tygodni.

Częstotliwość ćwiczeń na siłowni

Siłownia jest dziś zatłoczona. Przepycham się między ludźmi robiącymi wypady, przysiady i pompki. Burczy mi w brzuchu i zastanawiam się, czy wybrałam odpowiedni trening.
Siadam na ławce i patrzę. Czy mam zamiar zrobić trochę cardio? Może jakieś podnoszenie ciężarów? Czy naprawdę mam czas?

I wtedy mam odpowiedź: nie.

Po prawie trzydziestu latach pracy jako trener fitness, nauczyłem się, że jest tylko jeden rodzaj ćwiczeń, które działają: ćwiczenia, które sprawiają, że czujesz się lepiej.

To nie jest nowy pomysł. Jest tak stary jak Grecy. Jednak przez długi czas była ona powszechnie ignorowana.

W końcu łatwo jest zmierzyć, jak dużo ćwiczysz. Ile mil biegasz, ile kilometrów jedziesz na rowerze, ile godzin pływasz. Łatwo jest zmierzyć, ile kalorii spalasz, ile kroków wykonujesz.
Ale trudniej jest zmierzyć, jak się czujesz.