Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on sierpień 1, 2021 in Sport i fitness |

Owsianka po treningu

Owsianka po treningu

Owies jest naturalnym źródłem beta-glukanów, rodzaju rozpuszczalnego błonnika, który poprawia wrażliwość na insulinę, obniża poziom cholesterolu i potencjalnie zapobiega cukrzycy i otyłości. Jedzenie owsa wydaje się również wspierać zdrowie układu sercowo-naczyniowego poprzez zmniejszanie stanów zapalnych.

Owsianka zawiera również bardzo dużo łatwo przyswajalnego roślinnego białka. Bardzo wielu sportowców i pracowników fizycznych jeszcze w latach 60., kiedy odżywki praktycznie jeszcze nie istniały stosowało właśnie owsiankę, celem poprawy produktywności i wzmocnienia tępa budowy masy mięśniowej oraz poprawy wytrzymałości.

Płatki owsiane zawierają również beta-glukany, rodzaj rozpuszczalnego błonnika, który poprawia wrażliwość na insulinę, obniża poziom cholesterolu i potencjalnie zapobiega cukrzycy i otyłości. Jedzenie owsa wydaje się również wspierać zdrowie układu sercowo-naczyniowego poprzez zmniejszanie stanu zapalnego.

Płatki owsiane są również bogate w minerały: magnez i potas, które wspomagają zdrowie mięśni, regulują ciśnienie krwi i pomagają utrzymać równowagę płynów w organizmie.
Jedzenie płatków owsianych wydaje się również wspierać zdrowie mięśni, serca i ogólne dobre samopoczucie. W jednym z badań naukowcy odkryli, że jedzenie płatków owsianych przez osiem tygodni pomogło obniżyć poziom cukru we krwi w grupie kobiet w średnim wieku, które jadły je codziennie na śniadanie.

Płatki owsiane sprzyjają również zdrowiu serca. Badanie przeprowadzone na zdrowych mężczyznach w średnim wieku wykazało, że spożywanie produktów na bazie owsa pomogło obniżyć poziom cholesterolu całkowitego i zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.
Płatki owsiane są również bogate w minerały, takie jak magnez i potas, które wspomagają zdrowie mięśni, regulują ciśnienie krwi i pomagają utrzymać równowagę płynów.
Jedzenie płatków owsianych wydaje się również promować mięśnie.

Jaka owsianka po treningu?

Tak naprawdę, taka jaką lubisz najbardziej. Jeżeli nie lubisz owsianki, naprawdę dobrze, aby prędzej czy później się z nią zaprzyjaźnić. Wyżej wymieniliśmy sporo zalet tego dania. Dlaczego jeszcze warto jeść owsiankę? Oto argument, który przekona niejednego: owsianka to jeden z najbardziej pełnowartościowych i najtańszych jednocześnie posiłków. Płatki owsiane są dostępne na całym świecie, więc możesz z powodzeniem śmiało latać bez obawy, o to, czy na miejscu docelowym znajdziesz to najważniejsze dla sportowca i osoby aktywnej pożywienie.